Regeneracja filtra

Samochody z silnikami diesla mogą być zanieczyszczone przez cząstki stałe z paliwa i jest to w pełni normalna sytuacja. Silniki te są tak utworzone, ażeby wypalać te cząstki stałe, niemniej jednak jest to możliwe wyłącznie i wyłącznie w przypadku, kiedy w silniku zamontowany jest stosowny filtr. Wypalanie filtrów cząstek stałych jest częstym zadaniem warsztatów mechanicznych, które odwiedzają osoby posiadające samochody z silnikami diesla i równocześnie eksploatujące je w sposób nieco inny niż zalecany.

Samochód z silnikiem diesla powinien bardzo dużo jeździć na długich trasach, a nie za każdym razem tak jest. Cząstki stałe z paliwa po prostu nie mogą się wystarczająco bardzo dobrze wypalić, a przez to osadzają się na silniku auta. Taka sytuacja jest niewskazana, dlaczego, że doprowadza do zniszczenia silnika. Zanim się to jednak stanie, zniszczeniu ulega sam filtr cząstek stałych. Wypalanie fap a także filtrów dpf odbywa się podczas jazdy. Kiedy prowadzimy samochód na dłuższej trasie, cząstki stałe są po prostu wypalane przez nagrzewający się silnik. Jeżeli trasa nie jest wystarczająco długa i silnik nie może się mocno rozgrzać, nie wypali cząstek, jedynie osadzą się one na silniku i będą powodowały dalsze problemy. Stąd też tak ważne jest, by zakupować samochód z silnikiem diesla tylko i jedynie wtedy, kiedy najczęściej i dużo jeździmy. W innej sytuacji byłoby to dla nas po prostu nieopłacalne. Nie zaoszczędzilibyśmy na paliwie, a przy tym koszty generowałyby różnego rodzaju naprawy silnika i innych podzespołów. W takiej sytuacji lepszym wyborem byłby samochód z silnikiem benzynowym.

Więcej informacji na stronie: uszkodzona turbosprężarka.

FacebookTwitterGoogle+Podziel się

Dodaj komentarz