W starych samochodach, które dziś mają po dwadzieścia lat nie było układu wspomagania. To sprawiało, że kierownica chodziła dość ciężko. Nieprosto manewrowało się takim autem na parkingu, nie mówiąc już o tym, ażeby nią kręcić w miejscu.
Obecnie wszystkie samochody mają wspomaganie kia. Wspomaganie w aucie może być elektryczne albo hydrauliczne. Wiele zakładów mechanicznych specjalizuje się w naprawie jednego typu. Wspomaganie elektryczne naprawia się znacznie łatwiej. Jest nowszą technologią niż wspomaganie hydrauliczne, które stosowane było w starszych typach aut. Naprawa w każdym momencie rozpoczyna się od szczegółowej diagnostyki komputerowej auta. W warsztacie powinno się podpiąć samochód do komputera i sprawdzić, jakie usterki się ukazują. Wspomaganie elektryczne w samochodach nie psuje się nagle. Zwykle objawy awarii pojawiają się stopniowo. W praktyce kierowca zauważa stukanie w kierownicy, zwłaszcza, gdy stara się nią kręcić przy zgaszonym silniku. Jeżeli już ponadto kierowca często się blokuje, albo podczas jazdy kierowca zauważa luzy na kierownicy, może mieć pewność, że ze wspomaganiem zaczyna dziać się coś złego. Ostatecznie, jeżeli już wspomaganie się wyłączy, kierownica ciężko chodzi, awaria jest stuprocentowa. Kompletne szczęście elektryczne wspomaganie i problemy z nim łatwo można zdiagnozować. Wszystko dzięki temu, że można podłączyć samochód do komputera diagnostycznego i w ten sposób sprawdzić, czy dzieje się z nim coś złego. Jeżeli już okaże się, że pojawiły się problemy, wizyta u mechanika może okazać się konieczna.
Dodatkowe informacje: wspomaganie kia.