Promocja i reklama ma bardzo duże znaczenie, o ile chodzi o pozycję danej firmy na rynku. Dlatego każda firma, której zależy na tym, by znajdować się o krok przed konkurencją i posiadać wielu klientów, bez ustanku inwestuje w reklamę i upowszechnienie.
W tym celu najczęściej współpracują one z agencjami reklamowymi. Te, znając dokładnie ich propozycję i specyfikę funkcjonowania, skuteczniej są w stanie opracowywać kampanie reklamowe. Na potrzeby tych firm opracowują one katalogi reklamowe. Jeżeli już oferta firmy polega przerobieniu, to zmiany te odnotowuje się w katalogu. O ile zmian nie ma, to uatrakcyjnia się jedynie szatę graficzną katalogu.
Choć wydawać ażeby się mogło, że takie zmiany nie posiadają sensu, to jest to myślenie błędne. Niekiedy sposób prezentacji oferty firmy jest bardzo ważny. O ile klienci widzieli poprzednie katalogi reklamowe, to mogą się nimi nie zainteresować. Wystarczy zmiana szaty graficznej czy zmiana w raportach towarów, by ofertą firmy zainteresowali się wręcz ci, którzy już szczegółowo ja znają. Dlatego w tej chwili co jakiś czas celowo zmienia się wygląd katalogów reklamowych. Wszystko, co jest nowe i nieopatrzone wzbudza większe zainteresowanie. Katalogi i notesy firmowe najczęściej modyfikuje się nieustająco, co jakiś czas. Tym bardziej wtedy, kiedy do oferty firmy wchodzi nowy produkt czy usługa. Jeżeli już rozszerzenie oferty nastąpi w niezbyt długim czasie po wydaniu nowego katalogu promocyjnego, to nowy produkt reklamuje się za pomocą ulotek, które stanowią swego rodzaju wkładkę do katalogu.
Więcej: katalogi i notesy reklamowe.
Przydatny tekst, zwięzły, konkretny.