Filtr cząsteczek stałych

Obecnie każdy samochód wyposażony w silnik diesla ma obowiązek stosowania filtrów dpf. Filtr dpf, czyli filtr cząsteczek stałych jest montowany w układzie wydechowym naszego pojazdu. Filtr usuwa szkodliwe związki chemiczne z gazów spalinowych oraz wypala trujące cząsteczki wewnątrz filtra.

Niestety, filtr dpf na prawdę bardzo często się zapycha, co może powodować w głównej mierze spadek mocy silnika. Innymi objawami zabrudzonego filtra są kłopoty z rozpędzeniem samochodu czy dyskomfort podczas prowadzenia pojazdu. Zapchany filtr zabiera bardzo dużo mocy i zmniejsza osiągi. O ile filtr nie jest w krytycznym stanie napełnienia, można udać się na krótką trasę na autostradzie czy drodze ekspresowej. Zazwyczaj jednakże kierowcy zauważają problem zbyt późno i trzeba poddać filtr cząsteczek stałych regeneracji. polega ona na wypalaniu zanieczyszczeń z filtra w bardzo wysokiej temperaturze. Niektórzy kierowcy decydują się na usunięcie filtra, co może przysporzyć nam problemów. Wycięcie silnika jest skomplikowaną procedurą i niezbędna jest zmiana oprogramowania. Wymontowanie filtra jest możliwe, ale niesie ze sobą bardzo duże konsekwencję. Za brak filtra samochód może nie przejść przeglądu technicznego, a w trakcie kontroli policyjnej możemy zapłacić wysoki mandat.
Po usunięciu filtra lub po regeneracji może być konieczny demontaż dpf. Ponowne zamontowanie filtra powinno odbywać się przez specjalistów. Z całkowitą czyli stu procentową pewnością montaż filtra i późniejsza regeneracja jest bardziej opłacalna w zestawieniu z wysokością ceny mandatu za brak filtra.

Zobacz więcej: demontaż dpf łódź.

FacebookTwitterGoogle+Podziel się

Dodaj komentarz